Największą aktywność mózg osiąga w okolicach przesilenia letniego, kiedy robi się coraz cieplej, a dni stają się dłuższe. To wtedy najszybciej się koncentrujemy, jesteśmy skupieni i najefektywniej przyswajamy wiedzę. Odmiennie jest w grudniu, podczas przesilenia zimowego, kiedy to pojawiają się problemy ze skupieniem uwagi i nauką. Z kolei pamięć krótkotrwała, czyli ta odpowiedzialna za przechowywanie niewielkich ilości informacji przez krótki czas, najbardziej efektywna jest w okresie jesiennym, a najmniej wiosną.
Oprócz pory roku wpływ na efektywność nauki ma także pora dnia. Wyniki badań naukowych prowadzonych nad procesem zapamiętywania jasno wskazują, że wbrew powszechnym opiniom, to nie wczesna pora dnia jest najlepsza do nauki, lecz ta popołudniowo i wczesnowieczorna. Szczególnie gdy zależy nam na tym, by materiał zapamiętać na dłużej, gdyż godziny między 9, a 12 sprzyjają przyswajaniu wiedzy przez pamięć krótkotrwałą. Natomiast między godziną 16, a 19 przez długotrwałą. Są one uznawane jako najbardziej sprzyjające nauce i podnoszą skuteczność przyswajania informacji.
Na efektywność nauki wpływa pora roku, pora dnia, ale również nasz cykl, rytm pracy mózgu. Pełny cykl aktywności trwa około półtorej godziny. Początkowo, gdy zabieramy się za naukę, potrzebujemy 10 minut na rozgrzewkę. Po tym czasie przychodzi moment właściwego działania z wysoką koncentracją. Trwa on zazwyczaj od 45 do maksymalnie 60 minut. Po godzinie stajemy w martwym punkcie. To oznacza, że czas na relaks, czyli 5 do 10 minut przerwy od pracy. Wielogodzinne siedzenie nad książkami jest niezgodne z pracą mózgu, mało efektywne, męczące i frustrujące.
Zatem podsumowując: Kiedy i gdzie się uczyć? Na naszych zajęciach! Lekcje w MultiAngielskim prowadzimy zawsze w godzinach późnopopołudniowych i z rozgrzewką trwają pełną godzinę zegarową. Z nami nauka jest efektywna i skuteczna.